Over de vishandel

De vishandelaar in je buurt kent de zee op zijn duimpje en neemt tijd voor zijn klanten. Hij legt je uit wat de ideale bakwijze is van de zeetong die je net hebt gekocht en in welke periode de tongschar op zijn best is.

Redenen genoeg om bij de vishandelaar in je buurt te kopen

  1. Persoonlijke bediening met de glimlach
  2. Het beste advies over vissoorten en hun bereidingswijze
  3. Marktaanbod verse vis en heerlijke bereidingen
  4. Vers gefileerd, door een professional
  5. Vraag de precieze hoeveelheid die jij wil
  6. Gratis recepten en folders met visinfo

Vis is lekker én gezond

tarbotVis is rijk aan eiwitten, vitamine B12 en D en een bron van vitamine B3 en B6, kalium, fosfor, selenium en jodium. De meeste vissoorten zijn mager en passen perfect in een lijnvriendelijk menu. Vette vissoorten hebben echter ook belangrijke troeven. Zij zijn onze belangrijkste voedingsbron van de onverzadigde omega 3-vetzuren EPA en DHA. Deze vetzuren zijn essentieel voor een normale hersenwerking en een normaal gezichtsvermogen en hebben een gunstig effect op onze hart- en bloedvaten.

Vandaar de aanbeveling om minstens 250 mg EPA en DHA per dag in te nemen. Dat kan gemakkelijk door als onderdeel van een gezonde voeding twee keer per week vis, ook vette vis, te eten.

Vette vis levert bovendien extra vitamine D, een vetoplosbaar vitamine die belangrijk is voor een goede calciumopname en zo ook zorgt voor een optimale opbouw en onderhoud van sterke botten. Vitamine D draagt ook bij tot een goede werking van het immuunsysteem.

vis